Volvo Cars is een samenwerking aangegaan met Amazon zodat Amerikaanse Volvo-rijders hun pakketje van de webwinkel in de auto kunnen laten bezorgen. Hiermee breidt Volvo de online connected services van de Volvo On Call-app uit. De pakketbezorging ‘in-car delivery’, is direct beschikbaar in maar liefst 37 Amerikaanse steden en zal snel verder uitbreiden. Miljoenen Amazon Prime-leden kunnen gebruikmaken van deze service, evenals de meerderheid van alle Volvo-rijders in Amerika.
“Het verder verbeteren van de klantbeleving staat bij ons centraal, ook digitaal. We verwachten dat veel mensen het waarderen als ze een pakketje veilig en betrouwbaar in hun eigen Volvo kunnen laten bezorgen. Deze combinatie van auto en e-commerce is de nieuwste trend waarmee wij vooroplopen”, aldus Atif Rafiq, Chief Digital Officer bij Volvo Cars.
Het laten bezorgen gaat heel gemakkelijk. Volvo-rijders hoeven alleen de Amazon Key App te downloaden en hun Amazon-account te linken met hun Volvo On Call-account. Wanneer vervolgens de bezorgingslocatie is geregistreerd, kan het shoppen op Amazon.com beginnen. Bij het afronden van de bestelling hoeft de klant alleen nog de bezorgingsoptie ‘In-Car’ aan te vinken. Hij of zij ontvangt een melding van de Amazon Key- en Volvo On Call-app wanneer het pakketje op het punt staat te worden bezorgd.